Konsekvenspædagogisk vejledning

Konsekvenspædagogisk vejledning handler om at understøtte elever i at overskue og tage ansvar for konsekvenserne af deres handlinger. Målet er at opbygge sociale handlingskompetencer, der gør eleverne i stand til at håndtere deres frie valg inden for rammerne af et fællesskab.

TAMU har i tæt samarbejde med Haugaland VGS, Bergeland VGS og Krami Malmø videreudviklet den konsekvenspædagogiske vejledning, som er blevet støttet af Erasmus+. 

Sammen har vi udviklet en film, to podcast, bogen om konsekvenspædagogisk vejledning og pamfletten om konsekvenspædagogisk ledelse, så god fornøjelse.

For mere viden om projektet læs artiklen fra uddannelses- og forskningsministeriet.

Se filmen om hvordan man i praksis anvender konsekvenspædagogisk vejledning.

Hør om Elis vej fra kanten af samfundet til arbejdsmarkedet.

Hør om Malous vej fra misbrug og til arbejdsmarkedet.

Læs bogen om konsekvenspædagogisk vejledning, der relaterer velkendte vejledningsformer som individuel, kollektiv, faglig og spontan vejledning til konsekvenspædagogikken.  

Klik her  for formildingsmodeller for konsekvenspædagogisk vejledning.

Læs bogen om konsekvenspædagogisk ledelse, som viser, hvordan man understøtter et konsekvenspædagogisk vejledningsmiljø.

Klik her for formildingsmodeller for konsekvenspædagogisk ledelse.